Slagingspercentage

Durf kritisch te zijn bij het kiezen van een rijschool. Je moet je afvragen wat wil ik eigenlijk, waarom wil ik dat en hoe ga ik dat aanpakken. Een goede rijopleiding is immers een investering in je eigen veiligheid en dat kost nu eenmaal tijd en geld. Het gaat erom dat je verantwoordt leert rijden en niet ‘even’ het rijbewijs haalt. Een goede rijopleiding is de basis voor een veilige toekomst op de weg en dat is pas echt cool.

Je slaagkans hangt af van verschillende factoren zoals de lesmethode, de instructeur maar zeker ook je eigen inzet. Wanneer je iets wil bereiken zul je er je best voor moeten doen, hoe moeilijk dat soms ook is. Richt je op al het positieve, want alles wat je aandacht geeft groeit. Wanneer je stil staat bij alles wat goed gaat tijdens de opleiding, blijft er minder tijd over voor de dingen die slecht gaan.

De Gouden driehoek
CBR- examinator, instructeur en leerling.

Een ander zeer belangrijk onderdeel waardoor je slaagkans toeneemt, is de tussentijdse toets ofwel proefexamen. Het is een goede gelegenheid om alvast te wennen aan het rijexamen; het kan je helpen om eventuele nervositeit weg te nemen. Een examinator van het CBR beoordeelt je rijvaardigheid. Tijdens de toets rijdt je instructeur mee en worden alle examenonderdelen onder de loep genomen en getoetst volgens de officiële exameneisen. Na deze toets zal de examinator een advies uitbrengen waaraan je samen met je instructeur/coach kunt werken om je rijopleiding af te ronden. Een waardevol leermoment voor zowel leerling als instructeur.

Het CBR publiceert de slagingspercentages van de laatste vier kwartalen van alle rijscholen in Nederland, die staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en het CBR. Kijk voor de slagingspercentages van de rijscholen bij jou in de buurt op www.rijschoolgegevens.nl klik vervolgens op de categorie personenauto en kies een examenplaats op de kaart.

De slagingspercentages over 4 kwartalen van Autorijschool Jo Vluggen:

gemeten periode eerste examens herexamens
t/m 4e kwartaal 2017
t/m 3e kwartaal 2017 91-95 96-100
t/m 2e kwartaal 2017 86-90 96-100
t/m 1e kwartaal 2017 86-90 96-100
t/m 4e kwartaal 2016 86-90 96-100
t/m 3e kwartaal 2016 86-90 96-100
t/m 2e kwartaal 2016 86-90 96-100
t/m 1e kwartaal 2016 86-90 96-100
t/m 4e kwartaal 2015 91-95 geen
t/m 3e kwartaal 2015 96-100 geen
t/m 2e kwartaal 2015 96-100 geen
t/m 1e kwartaal 2015 96-100 96-100
t/m 4e kwartaal 2014 91-95 96-100
t/m 3e kwartaal 2014 91-95 96-100
t/m 2e kwartaal 2014 91-95 96-100
t/m 1e kwartaal 2014 96-100 geen
t/m 4e kwartaal 2013 96-100 geen
t/m 3e kwartaal 2013 96-100 96-100
t/m 2e kwartaal 2013 96-100 96-100
t/m 1e kwartaal 2013 96-100 96-100
t/m 4e kwartaal 2012 96-100 96-100
t/m 3e kwartaal 2012 96-100 geen
t/m 2e kwartaal 2012 96-100 96-100
t/m 1e kwartaal 2012 91-95 66-70
t/m 4e kwartaal 2011 91-95 76-80
t/m 3e kwartaal 2011 81-85 76-80
t/m 2e kwartaal 2011 86-90 71-75
t/m 1e kwartaal 2011 81-85 96-100
t/m 4e kwartaal 2010 81-85  96-100 
t/m 3e kwartaal 2010 86-90 96-100 
t/m 2e kwartaal 2010 86-90 96-100
t/m 1e kwartaal 2010 86-90 96-100
t/m 4e kwartaal 2009 86-90 96-100
t/m 3e kwartaal 2009 81-85 96-100
t/m 2e kwartaal 2009 76-80  96-100
t/m 1e kwartaal 2009 76-80 96-100